Tome, to koukám...ničemu sice z toho co píšeš, nerozumím, ale i tak smekám...ráda vzpomínám :) L
Skript pro měření robotů v Google Analytics
Můj (téměř) každoroční report z jedné z mála akcí, na kterou má smysl jít
Pozdě, ale přece. A taky jsem si slíbil, že začnu zas psát.
...a bylo to už před nějakou dobou. Nechci totiž nic klepat na dřevo, ani zakřiknout. Ale oXy je moc fajn firma.
Jak se dělá SEO pro slevový portál? Pojďme se na to podívat....
Rozhodli jste se, že se do PPC pustíte osobně? Tady je pár užitečných rad:
Vyplatí se dělat si PPC sami?
Je SEO analýza nutná? A proč?
Jste zaregistrovaní v „nějakých katalozích“? A víte, že to možná není úplně dobře?
Máte na webu aktuality?
A z jakého data je poslední?
Jak zjistit pravdu o poctivosti a kvalitě dodavatele vašeho webu.
...Aneb stručný návod k využití mých služeb.
Čím lépe restartovat svůj blog než reportem z konference SEO Restart.
Za poslední rok jsem neměl na psaní blogu ani chvilku, ale neznamená to, že bych zahálel. Ode dneška se pokusím stíhat obojí, je totiž o čem psát...
Z konference nebývá záznam, což ji dělá exkluzivní. Tady je pár poznámek z ní – nebudu si hrát na spisovatele a sepíšu je tak, jak mi zůstaly v tabletu přímo z místa činu.
zdůrazňuje framework see-think-do-care. SEO není pro "do" fázi.
Seo se v posledních letech změnilo. Ne algoritmy, ne penalizacemi, ale přístupem lidí. Lidé vyhledávají zcela odlišně než před deseti lety. Vyhledávače zareagovaly, co my?
Seo bude čím dál více o brandu. Silné značky bodují. A to platí i pro Seznam.
Lidé raději mění dotazy než proklikávat se na další strany výsledků.
Dostaňte lidi na web než se začnou ptát na to důležité... - a dejte jim dobrý důvod se vrátit.
Budoucnost? Možná cross-device-tracking – Google už teď ví, že tenhle ajfoun spí tamhle s tím macbookem.
Mám pocit že tuhle případovku nebo její část už jsem zahlédl dříve. Každopádně na Seznam by mělo lépe fungovat pokud nejdříve přemigrujete http – https a až poté změníte strukturu url (kterážto změna se při takové příležitosti přímo nabízí).
Honza mluvil o tom, že seo konzultanti by se měli konečně přestat upínat na klíčová slova a soustředit se o level výš – na témata. Moc zajímavá myšlenka, kterou poslední rok už z části aplikuju. Ke konci přednášky se strhla zajímavá diskuse, protože Marek Prokop (již tradičně) nesouhlasil se vším. Je to rebel!
- Michal Krutiš prezentoval strategii, kdy u klienta v podstatě agregovali obsah z dílčích stránek webu do již zmíněných témat. A fungovalo to skvěle. Poučením jest – když už máte spoustu skvělého obsahu, pracujte s ním a nedoufejte že jej návštěvníci budou vykopávat z hlubin.
Michala z důvodu spalniček zastupoval kolega. AMP pro mne byla víceméně novinka, ale i přesto nejsem příliš nadšený. Podle mne jde jen o slepou vývojovou větev, kterou zcela uřízne rychlejší internet. (Ve zkratce – jde o speciální formát "webových stránek", které suplují ty vaše a jsou mnohonásobně rychlejší. Třeba pětkrát. Ale i tak nejsem ohromen.)
Adam si vzal na paškál strojové učení Google. Rankbrain je jedním ze tří nejdůležitějších faktorů umístění stránek v SERP. A už teď je prý v organickém řazení výsledků lepší než lidé (testovali to američtí vědci, totiž inženýři, takže to musí být pravda).
Bude to chtít ještě studovat, těším se na prezentaci protože Adam v ní slíbil zdroje. Na dlouhé letní noci kdy se v tom vedru nedá spát.
Tohle bylo trošku zklamání. Ač jsem neměl vysoká očekávání (a tak trošku se ode mne skepse očekává, protože pomáhám Víťovi Michálkovi s konkurenčním projektem), SERPO je velmi hrubý nástroj - čerpá z cca 2 milionu klíčových slov/frází, což opravdu není moc, ani výhradně pro český internet. U nástroje pro analýzu konkurence bych očekával o řád více, takto můžou výsledky být jen velmi približné.
Spousta zajímavých informací o vícejazyčných webech. Některé jsem znal, některé ne, mluvilo se zejména o tom jak ideálně řešit kombinace více jazykových mutací na jedné/více doménách, více stejnojazyčného obsahu pro různé země (typicky Rakousko vs Německo) atd.. Cizojazyčné seo se snažím nedělat, protože vyznávám teorii že obsah pro kanadský web lépe napíše farmář z Kanady než copywriter z ČR, ale kdoví, třeba jednou...
Karel se věnuje m-shopům – aplikacím nahrazujícím mobilní verze webů a usnadňující návštěvníkům nákup přímo z mobilu. Jak se už delší dobu tvrdí, mobily jsou hudbou budoucnosti a ta hudba se právě dostává do dramatické fáze. Za pár let už to bude možná instrumentální sólo, kdoví. Každopádně myšlenka mshopů se mi líbí a s některými klienty ji jistě zvážíme.
Hlavním trhákem večera měla být přítomnost lidí ze Seznamu. A ne jen tak ledajakých, ale přímo z fulltextu. Možná jsem ještě mladý a naivní, ale bylo to pro mne dost zklamání. Seznamáci nejen že neřekli nic extra zajímavého (i když pozorný posluchač mezi řádky pár informací vyčetl), ale následný blok otázek přímo na Seznam skončil řadou vytáček, mlžení a odpovědí ve stylu "nooo, takhle, když jsme v roce 2005...."
Seznam bude v budoucnu klást větší důraz na brand. Budujte ho, zabráníte horské dráze vašich kw v SERPu
Https JE i u Seznamu jedním z hodnotících faktorů pro rank. A z logiky věci pozitivním faktorem. Přejděte co nejdříve – nejen kvůli vyhledávačům.
Na podzim plánuje Seznam změny v pravém sloupci. Možná po vzoru Google ořízne ppc pozice, možná už si připravuje místo pro personalizaci, nebo alespoň geolokalizaci? Kdoví?
Seznam plánuje více využívat obrázky, obrázkové vyhledávání atd... Takže kdo je nemáte správně otagované a chybí vám alty, běžte alespoň tohle dohnat.
Tome, to koukám...ničemu sice z toho co píšeš, nerozumím, ale i tak smekám...ráda vzpomínám :) L