SEO a agenturySEO a agentury
SEO a podnikateléSEO a podnikatelé
CopywritingCopywriting
Případové studiePřípadové studie
Užitečné nástrojeUžitečné nástroje
Plus mínusPlus mínus
Zrušit filtr
Měření botů v GA

Skript pro měření robotů v Google Analytics

SEO restart 2018

Můj (téměř) každoroční report z jedné z mála akcí, na kterou má smysl jít

SEO Restart

Pozdě, ale přece. A taky jsem si slíbil, že začnu zas psát.

Nechal jsem se zaměstnat

...a bylo to už před nějakou dobou. Nechci totiž nic klepat na dřevo, ani zakřiknout. Ale oXy je moc fajn firma.

Nechci slevu zadarmo

Jak se dělá SEO pro slevový portál? Pojďme se na to podívat....

Jak na PPC svépomocí #2

Rozhodli jste se, že se do PPC pustíte osobně? Tady je pár užitečných rad:

zobrazit další

Odstranění odkazů snadno a rychle

03. 10. 2014

Jste zaregistrovaní v „nějakých katalozích? A víte, že to možná není úplně dobře?

 

A nejsou to jen katalogy. To, že na vás někdo začne odkazovat nemáte příliš možnost ovlivnit. Získání hromady nekvalitních odkazů z tzv. linkfarem je běžná praktika většiny „historických seo agentur a šamanů.

 

Co na to vyhledávače?

Google vás za takové praktiky rozhodně nepochválí. Jeho cílem je, aby kvalita webu (odražená v pozicích) byla objektivním názorem lidí, nikoli zaplaceným balíčkem "SEO STARTER". Proto čím dál více postihuje hromadné odkazové farmy a katalogy.

Seznamu zdá se, taktika kvantita nad kvalitou nevadí. Otázka je, na jak dlouho.

 

Může to zneužít konkurence?

No jo, řeknete si – a co konkurence? Když je to takhle, prostě někomu zaplatí, aby na mne odkázal z nějakého katalogu a jsem nahraný!

Jednou z možností je požádat ony weby, aby odkaz stáhly. Dnes si povíme co dělat, když tato metoda selže.

Přesně proto Google vytvořil nástroj, kde se od nechtěných odkazů můžete distancovat.

Disallow links tool odkaz z daného webu nesmaže, ale naznačí vyhledávači, že s ním nechcete mít nic společného. Stále přes něj mohou na váš web přicházet návštěvníci, odkaz na webu zůstává, ale už za něj nebudete postihováni.


Revize odkazového profilu

Takovou malou, domácí revizi si může udělat každý – stačí k tomu jen přístup do účtu Google Webmaster Tools zmíněného webu.

 

Přihlašte se do svých Webmaster Tools, najděte svůj web, klikněte na něj a v levém menu vyberte Návštěvnost z vyhledávání a dále Odkazy na vaše stránky.
Náhled - webmaster tools

Uvidíte přehled, ze kterého nás bude zajímat zejména levý sloupec, tedy Kdo odkazuje nejvíce. Klikněte na „další“ a poté na „Stáhnout tuto tabulku“.

Tím získáte seznam všech domén, ze kterých na vás někdo odkazuje počet odkazů z dané domény. Pokud by vás zajímaly konkrétní stránky na daných doménách, použijte volbu „Stáhnout více ukázek odkazů“.

GWT nabízí dvě volby stažení – jako csv, nebo Google dokument, já používám csv.

Máme staženo a jde se revidovat.

 

Jak poznat „ty špatné odkazy“

Některé nám to usnadní, například majiteli advokátní kanceláře by mohlo být na první pohled jasné, že odkaz z domeny pekelnykatalog.cz nebude to pravé ořechové.

Dalším krokem je ruční posouzení – podíváte se na doménu, ze které odkaz směřuje a položíte si následující otázky:

 

  1. Jedná se o katalog? Katalogy poznáte snadno – kromě vás odkazují na několik tisíc dalších webů. Nejsou špatné všechny, ovšem v českém prostředí většina. A troufám si tvrdit, že pokud smažete odkazy ze všech katalogů kromě firmy.cz a najisto.centrum.cz, v 99% to bude správný krok.

  1. Má onen web nějaký vztah k mému? Pokud prodáváte kočárky, web betonárky nebude mít přílišnou váhu.

  2. Nejste-li si jisti, můžete se podívat na ranky dané domény. Třeba tady. Má-li oba ranky (tedy Page Rank* i S-rank) 0, nebo 1, nebude to pro vás žádná výhra. (Co je to Alexa rank a jak nám může pomoci, si vysvětlíme v jiném článku).
    *Google se rozhodl od 7. října 2014, že pravděpodobně nebude nadále aktualizovat hodnotu PageRanku ve svém Toolbaru. To znamená, že s PageRankem jako takovým se můžeme pomalu rozloučit.

 

Pro další rozpoznání nekvalitních odkazů používám ještě Google Analytics a nástroje jako Open Site Explorer, to je už ale téma na další (delší) článek.

 

Hotovo

Vybrali jsme nekvalitní domény a vypsali (zkopírovali) si je do xml dokumentu, nebo do textového souboru.

Teď už je musíme jen upravit do vhodného formátu, aby je Webmaster Tools požvýkal a nahrát.

 

Odstranit můžete jak jednotlivé odkazy (v tom případě stačí vždy na nový řádek v textovém souboru vložit onen odkaz), nebo celé domény – což bude pravděpodobně náš případ, protože pokud je doména nekvalitní, budeme chtít odstranit veškeré odkazy z ní.

Správný formát pro zahrnutí celé domény je domain:domenakostraneni.cz – je tedy nutné odstranit prefixy jako www a http a namísto nich dosadit "domain:"

Pro hromadné úpravy textů si většinou vystačíte s kombinací Excelu, notepadu a tohoto mého oblíbeného nástroje.

Pak stačí textový soubor uložit, třeba: odkazy-k-odstraneni.txt a nahrát sem.

Shrnutí na závěr

Proces je vratný, kdykoli můžete soubor smazat a odkazy se obnoví.

Odkazy jsou stále funkční, stále přes ně mohou přicházet návštěvníci, změna je jen z pohledu vyhledávače.

Tato změna se týká pouze Google, nijak neovlivní Seznam.

SEO a podnikateléSEO a podnikatelé
Užitečné nástrojeUžitečné nástroje
vložit komentář
Nejsou vloženy žádné komentáře