Skript pro měření robotů v Google Analytics
Můj (téměř) každoroční report z jedné z mála akcí, na kterou má smysl jít
Pozdě, ale přece. A taky jsem si slíbil, že začnu zas psát.
...a bylo to už před nějakou dobou. Nechci totiž nic klepat na dřevo, ani zakřiknout. Ale oXy je moc fajn firma.
Jak se dělá SEO pro slevový portál? Pojďme se na to podívat....
Rozhodli jste se, že se do PPC pustíte osobně? Tady je pár užitečných rad:
Vyplatí se dělat si PPC sami?
Je SEO analýza nutná? A proč?
Jste zaregistrovaní v „nějakých katalozích“? A víte, že to možná není úplně dobře?
Máte na webu aktuality?
A z jakého data je poslední?
Jak zjistit pravdu o poctivosti a kvalitě dodavatele vašeho webu.
...Aneb stručný návod k využití mých služeb.
Co je a není SEO popsal skvěle Marek Prokop. A analýza je jeho nedílnou součástí. Chtít SEO bez předchozí analýzy je asi jako byste přišli k zubaři, sedli si do křesla a řekli: „Vyvrtejte mi třeba pětku vlevo nahoře a trojku dole. Jednou to stejně přijít musí“. Pochybuji, že kompetentní zubař by se vaší radou řídil. U slušných seo konzultantů to chodí stejně.
Než se pustí do úpravy textů, optimalizace objednávkového procesu a stovky dalších věcí, musí nejdřív vědět, co funguje a co ne. Logicky postupuje od nejnutnějších opatření, za která vám hrozí penalizace, až k jemným nuancím ladění konverzí. A přehlédnout byť jen jedinou věc může být fatální chyba.
Za každou analýzou jsou desítky hodin zkoumání nejen vašeho webu, ale i konkurence, okolí, ve kterém se nachází, vaší cílové skupiny a samozřejmě si váš web pročte - schválně, zeptejte se ho, o čem píšete třeba v sekci „nabízíme“. Získá tak nejen představu o tom, jak vypadá obsah, ale také o vašem přístupu k tematice, zjistí, jak se chcete prezentovat, jak vás vnímají vaši klienti...
Na firemních webech si pročte kompletní nabídku produktů, na eshopu projde všechny základní kategorie a podrobně prozkoumá produktové stránky včetně diskusí. Zkuste si přestavit, kolik času by vám zabralo pročíst jen třetinu obsahu na vašem webu.
Další materiály ke studiu najde váš konzultant ve webech, se kterými jste spojeni - podívá se, na koho odkazujete vy, jak odkazuje on na vás, jak si stojí jeho web a kdo odkazuje na něj. Přečte si obsah stránek či diskusí, ze kterých vede stopa k vám.
Nic. V analýze není zatím ani čárka. Náš konzultant má za sebou desítky hodin studia vašeho webu, webů partnerů a konkurentů. Pravděpodobně má spoustu poznámek, které se smrsknou do několika málo větiček v některé části analýzy - pomalu už by si mohl založit eshop či web a začít vám konkurovat, tolik informací za posledních pár dní zkonzumoval. Ale on je pečlivě protřídí, učeše do srozumitelné podoby a prosije přes síto onpage, offpage faktorů, či UX nebo obsahové strategie a naservíruje v podobě výživné úvodní SEO analýzy.
Mějte svého konzultanta rádi. Myslí to s vámi dobře.