SEO a agenturySEO a agentury
SEO a podnikateléSEO a podnikatelé
CopywritingCopywriting
Případové studiePřípadové studie
Užitečné nástrojeUžitečné nástroje
Plus mínusPlus mínus
Zrušit filtr
SEO restart 2018

Můj (téměř) každoroční report z jedné z mála akcí, na kterou má smysl jít

SEO Restart

Pozdě, ale přece. A taky jsem si slíbil, že začnu zas psát.

Nechal jsem se zaměstnat

...a bylo to už před nějakou dobou. Nechci totiž nic klepat na dřevo, ani zakřiknout. Ale oXy je moc fajn firma.

Nechci slevu zadarmo

Jak se dělá SEO pro slevový portál? Pojďme se na to podívat....

Jak na PPC svépomocí #2

Rozhodli jste se, že se do PPC pustíte osobně? Tady je pár užitečných rad:

Jak na PPC svépomocí

Vyplatí se dělat si PPC sami?

zobrazit další

Jak na PPC svépomocí

06. 11. 2014

PPC už se nějakou dobu nevěnuju, proto jsem požádal vzdáleného kolegu Ondru Dyrku o několik moudrých slov...

Řídit PPC kampaně je jako vyrábět stůl a nebo vyplňovat daňová přiznání – šikovní lidé to zvládnou i sami, ale odborník vždy (alespoň teoreticky) odvede lepší práci. Přesto však existuje celá řada situací, kdy se vám vyplatí spravovat si PPC sami, a právě na tyto případy se podíváme blíže. V druhém díle této minisérie se také dozvíte některé užitečné informace pro samosprávu PPC kampaní. Nyní už ale několik důvodů, proč PPC neoutsourcovat:

1. Máte maličkou firmu

Pokud máte eshop nebo službu třeba jako přivýdělek k zaměstnání a nebo vám zkrátka u projektu měsíčně stačí zanedbatelné obraty a zisk třeba do 15 tisíc Kč, jednoduše pak už nemáte prostor pro placení PPC odborníka. Pozor, nabídky „budu vám to spravovat za paušál 1 000 Kč měsíčně” obvykle napáchají víc škody než užitku.

Řešení: Zejména AdWords má velice rozsáhlou a užitečnou nápovědu a základní otázky vám rádi (v češtině) zodpoví i na telefonu nebo živém chatu. Nebo můžete podstoupit školení (a snažte se, aby to nebylo jen halabala obecné, ale aby školitel/é zahrnuli informace a postupy pro váš konkrétní byznys).

nejprve klikněte na kolečko vpravo nahoře ve vašem AdWords účtu. Po kliknutí na Nápověda se vám otevře obrazovka vpravo, kde získáte telefonní číslo nebo možnost ihned zahájit živý chat se zaměstnanci z oddělení AdWords.

Nejprve klikněte na kolečko vpravo nahoře ve vašem AdWords účtu. Po kliknutí na Nápověda se vám otevře obrazovka vpravo, kde získáte telefonní číslo nebo možnost ihned zahájit živý chat se zaměstnanci z oddělení AdWords.

2. Máte špatné zkušenosti s externisty

Že podvádí malí živnostníci i velké agentury, na tom není nic nového. Na druhou stranu se celkem často zapomíná, že jiní freelanceři a agentury pracují poctivě a výtečně. I pokud byste vystřídali pět subjektů a se všemi pohořeli, stále se nejedná o reprezentativní vzorek (jen kombinaci špatného výběru a smůly).

Pokud vám i přesto už došla trpělivost, PPC si samozřejmě dělejte svépomocí – jenom počítejte s tím, že vám to bude užírat čas z vašeho hlavního podnikání a bude také dlouhé měsíce nebo dokonce roky trvat, než se metodou pokus/omyl budete efektivně vyvarovat všech obvyklých začátečnických chyb.

Řešení: Stejně jako v minulém případě, vaší nejlepší volbou jsou nápovědy, případové studie, blogové články a případně školení. Určitě byste měli umět čerpat i z anglických zdrojů.

 

3. Máte velký byznys

Jistě, můžete se sebrat a jít hodit řeč s velkými agenturami – a nebo si zkrátka vybudovat svoje vlastní PPC oddělení, obdobně jako máte třeba účtárnu nebo IT. K tomuto rozhodnutí se však váže dost zásadní problém, a sice najít spolehlivé a efektivní zaměstnance.

Esa v oboru totiž obvykle buď podnikají na sebe, nebo zakládají již zmiňované větší/velké agentury. Za 20 000 měsíčně hrubého prostě dobrého PPCčkáře neseženete, stejně jako byste nenašli kvalitního právníka s hodinovkou 200 Kč.

Řešení: Promluvte si s pár nezávislými odborníky a ujistěte se, že vaše náplň podnikání, marže a sortiment dokáže z PPC uživit pár zaměstnanců. Pak se připravte na poměrně dlouhý výběrový proces – ideální kombinaci představuje 1 zkušený PPCčkář (a tedy výborně placený), který postupně vytrénuje několik juniorů.

 

 

Závěrem

Už máte jasno, že se na PPC vrhnete vlastními silami? Pak si určitě přečtětě i následující článek, abyste se vyvarovali zbytečných chyb a ušetřili si tisícovky za nedbale utracený inzerční kredit.

SEO a podnikateléSEO a podnikatelé
Užitečné nástrojeUžitečné nástroje
vložit komentář
Nejsou vloženy žádné komentáře