SEO a agenturySEO a agentury
SEO a podnikateléSEO a podnikatelé
CopywritingCopywriting
Případové studiePřípadové studie
Užitečné nástrojeUžitečné nástroje
Plus mínusPlus mínus
Zrušit filtr
Měření botů v GA

Skript pro měření robotů v Google Analytics

SEO restart 2018

Můj (téměř) každoroční report z jedné z mála akcí, na kterou má smysl jít

SEO Restart

Pozdě, ale přece. A taky jsem si slíbil, že začnu zas psát.

Nechal jsem se zaměstnat

...a bylo to už před nějakou dobou. Nechci totiž nic klepat na dřevo, ani zakřiknout. Ale oXy je moc fajn firma.

Nechci slevu zadarmo

Jak se dělá SEO pro slevový portál? Pojďme se na to podívat....

Jak na PPC svépomocí #2

Rozhodli jste se, že se do PPC pustíte osobně? Tady je pár užitečných rad:

zobrazit další

Jak na PPC svépomocí — díl 2.

08. 12. 2014

Jednou z našich obvyklých prvních otázek (v http://ppcsluzby.cz/) pro potenciálního klienta je „už vám nějaké kampaně běží”? Poměrně často se dozvíme, že ano. A téměř ve 100% případů tam nalezneme stále ty stejné a stejné chyby, kterým se lze jednoduše vyhnout. Přečtěte si proto několik jednoduchých tipů, jejichž implementace vám zabere maximálně pár hodin a může vám ušetřit tisícovky či dokonce desetitisíce útraty za reklamní kredit měsíčně:

1. Vylučovací slova

Jednou z největších výzev PPC kampaní ve vyhledávání je snažit se ukazovat své reklamy jen lidem, kteří chtějí nakoupit. A vylučovací slova k tomu umí výraznou měrou přispět  pokud se nějaké takové objeví ve vyhledávacím dotazu, reklama se neukáže. Pokud byste třeba inzerovali na slovo boty a měli všechny barvy kromě zelené, tuto barvu zkrátka vyloučíte a tím pádem se nebudete ukazovat irelevantním zájemcům o boty.
Vylučovací slova kampaně v SklikuVylučující slova sestavy a vyhledávací dotazy v Skliku

 

Je také důležité neukazovat se lidem vyhledávajícím informace či konkrétní prodejce  automaticky byste tedy měli vyloučit slova typu:

  • jaký, který, co, kde, jak, ...
  • diskuze, recenze, hodnocení, zkušenosti, ...
  • jysk, obi, bauhaus, tesco, ...

Vlevo vylučující slova, vpravo vyhledávací dotazy v AdWords

 

Dávejte také pozor AdWords je potřeba vylučovací slova skloňovat (pokud vyloučíte „brigáda”, reklama se bez ostychu ukáže na „brigády”) a Sklik sice skloňovat umí, ale pro změnu je potřeba zbavit se diakritiky (tzn. pokud vyloučíte „brigáda”, reklama se může ukázat na „brigada”, „brigady” či „brigade”).
V AdWords je velmi užitečná Sdílená knihovna, kterou naleznete vlevo dole pod kampaněmi. Můžete s ní pohodlně vylučovat slova pro více kampaní či dokonce celý účet naráz.

 

2. Google Nákupy a Dynamický remarketing

Tyto nesmírně silné nástroje jsou často zcela opomíjené. Google Nákupy se ukazují ve vyhledávaní vpravo nahoře a kromě obrázku ukazují i cenu, případně další drobný popisek. Jsou tak mnohem atraktivnější než „obyčejné” textové reklamy a hlavně  nastavíte je jenom jednou a pak už na ně stačí mrknout jenom občas.

U Google Nákupů jednou pořádně nastavíte zdrojová data a pak už jen sledujete, jak kombinace obrázků a ceny válcuje textové inzeráty konkurence.

 

Dynamický remarketing naopak šlape v obsahové síti  na jakémkoli webu s AdSense se může ukázat vaše připomínací reklama přesně těch konkrétních produktů, které si zákazník prohlížel u vás na webu. Stejně jako u Nákupů jde relativně jednoduché nastavení a méně práce s optimalizací v porovnání s jinými druhy kampaní.

  • Google Nákupy  Centrum nápovědy AdWords
  • Dynamický remarketing  Centrum nápovědy AdWords

 

3. Sklik a diakritika

Kromě zmíněných vylučovacích slov může diakritika hrát klíčovou roli i při samotné inzerci  vždy přidávejte klíčová slova i bez diakritiky, je na nich obvykle menší konkurence a kvalita přivedených zákazníků tím nijak neutrpí.

4. Oddělujte inzerci ve vyhledávací a reklamní síti pozor na mobily

Sklik i AdWords nabízí možnost inzerovat v obou sítích v jedné kampani zároveň a „omlouvají” to jakýmsi „větším zásahem kampaně”. Ve skutečnosti však jde o nebe a dudy, protože ve vyhledávací síti jsou - lidé připraveni nakoupit  a v obsahové síti ani ještě nemusí tušit, že váš produkt nebo službu chtějí. Je tedy třeba jinak reklamu zacílit, napsat jiné reklamy atd.

Zejména v AdWords je velmi „in” tlačit inzerci na mobilních zařízeních. Pokud však nemáte responzivní web (a přiznejme si, že valná většina českých webů jej nemá), je naopak proti vašemu zájmu ukazovat se na mobilních zařízeních. Zde je návod, jak z nich zmizet v reklamní síti v AdWords. Vyhledávací síť tamtéž vypnete v Nastavení kampaně / Zařízení (resp. snížite nabídku na mobily) a obrázek níže ukazují, jak se s tím popasovat ve vyhledávací síti v Skliku:

Vypnutí zobrazování na mobilních zařízeních v Skliku

 

 

Závěrem

Zdá se vám to jako hodně informací? Dobrá zpráva je, že nikdy není pozdě změnit směr. Vždycky si po neúspěšné správě vlastními silami můžete najmout odborníka (nebo naopak spolupráci ukončit a kampaně převzít). Pokud si je skutečně budete dělat sami, tak jste na úplném začátku téměr někonečné cesty vzdělávání a testování.

 

Ostatně – když si přečtete ebook o golfu, jen těžko pak nakráčíte k první jamce a sebevědomě zahalekáte na pana Woodse, aby si to s vámi šel rozdat...

 

SEO a podnikateléSEO a podnikatelé
vložit komentář
Nejsou vloženy žádné komentáře