SEO a agenturySEO a agentury
SEO a podnikateléSEO a podnikatelé
CopywritingCopywriting
Případové studiePřípadové studie
Užitečné nástrojeUžitečné nástroje
Plus mínusPlus mínus
Zrušit filtr
Měření botů v GA

Skript pro měření robotů v Google Analytics

SEO restart 2018

Můj (téměř) každoroční report z jedné z mála akcí, na kterou má smysl jít

SEO Restart

Pozdě, ale přece. A taky jsem si slíbil, že začnu zas psát.

Nechal jsem se zaměstnat

...a bylo to už před nějakou dobou. Nechci totiž nic klepat na dřevo, ani zakřiknout. Ale oXy je moc fajn firma.

Nechci slevu zadarmo

Jak se dělá SEO pro slevový portál? Pojďme se na to podívat....

Jak na PPC svépomocí #2

Rozhodli jste se, že se do PPC pustíte osobně? Tady je pár užitečných rad:

zobrazit další

10 věcí, které byste si měli zkontrolovat při převzetí webu

23. 09. 2014

Tento článek můžete použít jako jakýsi seo-lakmusový papírek, který zanoříte do svého webu a pravda o poctivosti a kvalitě dodavatele se vybarví...

 

Některá doporučení se netýkají jen SEO, ale obecných zásad tvorby webů. Uvádím několik jednoduchých ukazatelů, které si může zkontrolovat i naprostý laik.

Nechali jste si vytvořit nový web. S komplet SEO. To ovšem ještě vůbec neznamená, že své "SEO" skutečně dostanete.
Z vlastní zkušenosti vím, že ve spoustě grafických studií, designových studií, nebo marketingových agentur na SEO pracuje 0-1 člověk.

Nechcete si najímat na supervizi externího specialistu, ale chcete si být jisti, že s vámi „nevyběhli“? Najmout si konzultanta na revizi odvedené práce je mé doporučení, ale i bez něj můžete zkontrolovat následující body.

 

1. Přesměrování

Dejme tomu, že máte doménu: www.mujweb.cz

Co když zadáte do adresního řádku jen mujweb.cz? Přesměruje se automaticky?
A co www.mujweb.cz/index.html? Nebo mujweb.cz/index.html? Zkuste taky www.mujweb.cz/default.asp

 

2. Nastavení robots

Nastavení pro roboty najdete, pokud zadáte www.mujweb.cz/robots.txt

V zásadě je jeho kontrola velmi jednoduchá, bude vám stačit, pokud za: Disallow: nebude již nic (ani lomítko). Pokud by tam bylo, znamená to, že celý obsah je pro vyhledávače nepřístupný. To se často děje, pokud kodér pracuje již na ostré verzi a zapomene ji přepnout do „režimu provozu“.

Pokud by se vám stalo, že váš web ani po měsíci nenajdete ve vyhledávači, může být příčina opět v robots.txt – konkrétně pozor na slova noindex a nofollow – jen u malé části obsahu webu dávají smysl a je možné, že je opět kodér zapomněl „vypnout“.

 

3. Obrázky a nebo texty?

Nejsou texty náhodou řešeny jako obrázky? Někteří tvůrci webů si tak ulehčují práci a výsledek může být katastrofální. Jak to poznat? Zkuste text označit kurzorem – pokud to nepůjde, jedná se pravděpodobně o obrázek. A to je většinou špatně. Vyhledávače totiž v obrázcích zatím moc číst neumí.

 

4. Sitemap

Soubor sitemap.xml (zpravidla) nejdete pod adresou: (www.)mujweb.cz/sitemap.xml

Měl by obsahovat všechny existující url adresy vašeho webu. Můžete tak tedy zjistit, kolik má váš web vlastně stránek. Dají se v něm pro vyhledávač nastavit dvě hodnoty: changefreq a priority. Ty určují, jak často a s jakou prioritou má robot na vaše stránky chodit. Dejte jen pozor, abyste u většiny stránek neměli changefreq "never", nebo "hourly" či "daily" – málokterý web mění obsah tak často a frekvence návštěv by měla odpovídat frekvenci změn obsahu. Stejně tak priorita 1, nebo 0,1 u všech stránek není dobrá a je znakem diletanství tvůrců webu.

5. Generování title, description

Zejména u eshopů je generování titulků stránek a description strojově nutností. Dejte pozor, aby vám generátor neházel nesmysly. Titulek najdete třeba v liště prohlížeče v nadpisech jednotlivých panelů. Description najdete nejjednodušeji v prohlížeči Firefox, když kliknete pravým tlačítkem na web a zvolíte možnost: „zobrazit informace o stránce“. Description bude v okně s posuvníkem – označeno buď jako desription, nebo popisek.

6. Správná diakritika

Zobrazují se všechna česká písmena správně? Dodavatelé občas nehledí na lokalizaci fontů a stáhnou sice líbivý, ve výsledku ale strašný font bez české diakritiky. Takto odvedenou práci byste nikdy neměli přijmout.

 

7. Zobrazuje se správně ve všech prohlížečích?

Dejte si tu práci a stáhněte si alespoň nejrozšířenější prohlížeče (Firefox, Opera, Chrome, Internet Exlorer) a otevřete v nich stránky. Měly by všude vypadat stejně.

 

8. Pozor na patičky

Někteří vykutálení tvůrci webů umisťují do patiček hromady odkazů na své další stránky. To by vám mohlo v budoucnu velmi ublížit – ujistěte se, že v patičce jsou maximálně dvě odkazy (často na tvůrce webu, někdy externí grafik či studio)

 

9. Skrytá hrozba

Objednali-li jste si „extra SEO booster super mega balíček“, je možné, že se do vašich stránek pokusili propašovat některé nelegální techniky, o kterých si myslí, že pomůžou, ale ony naopak uškodí. Jednou z nich je tzv. cloaking – tedy text, který není viditelný pro člověka, ale pro vyhledávač ano. Nejprimitivnější možnost cloakingu je text stejné barvy jako pozadí. Můžete ho objevit pomocí klikání na různá místa stránky a zkratky ctrl a (označit vše).

P.S. Neobjednávejte si „balíčky“. Většinou vám přibalí i něco, co rozhodně nechcete.

 

10. Funguje sitesearch?

Téměř každý má dnes vyhledávání na stránkách. A toto vyhledávání velmi často nefunguje. Ověřte, zda interní vyhledávání vrací správné výsledky.

SEO a podnikateléSEO a podnikatelé
Případové studiePřípadové studie
vložit komentář
Nejsou vloženy žádné komentáře